Ahad, 17 Ogos 2008

Kedai Kopi Kucing???(Neko Kissa)


Tengah lepak2 lepas berbuka tadi...Ada satu benda menarik perhatian aku.

Neko Kissa???Kisahnya ada satu program yg jemput ahli sukan,hari ni diorg jemput Ahli Sukan Sumo.Ada antara diorg ni yg memang suka kucing..(hmm suka lelaki yg suka kucing)..

Jadi keluar le cerita pasal Neko Kissa (Neko = kucing;Kissa=Kafe/Kedai kopi).

Apa Neko Kissa ni?Konsepnya adalah pelanggan akan dikenakan bayaran tertentu sejam,disediakan minuman ringan & snek serta dapat bermain2 dengan kucing2 yang ada di situ.

Tentu korang hairankan,kedai macam ni pun ada ke??Kat Jepun ni kebanyakan 'apartment'/kondo tidak dibenarkan memelihara haiwan di dalamnya.Berbanding di Malaysia yang kucing boleh jumpa kat mana2 aje,aku dapati kucing memang payah nak jumpa.Bukan itu saja,suara kucing bergaduh pun jarang2 dengar!

Jadi untuk penggemar2 kucing macam aku ni kat sini,Kafe Kucing adalah antara cara boleh 'menumpang kasih' dengan kucing2 dengan cara berbayar.Teringin gak nak pi yang terdekat kat Osaka ni.

Terbayang gak aku,macam mana agaknya kalau ada orang buka bisnes cam ni kat Malaysia..Kucing tak kisah,kat mana2 aje boleh ambik,janji bukan kucing orang hehehehe...


p/s:gambar kat atas tu sekadar hiasan je....tu gambar kucing2 aku tengah berehat sambil berkipas...kucing sekarang..

2 ulasan:

Pocket berkata...

kalau wat kat malaysia,
banyaak sangat kuching exotic jer,
baru la ada sebab orang nak gi,
setakat kuching biasa, baik orang gi market...
heheh

Unknown berkata...

haha sokong dgn comment pocket!kalau kat mesia neh kucing kurap byk je ..kalau kucing yg terjaga cantekk tu bagus lee..bukannye neko kissa ..neno no sitter pon ade gak.sunggus luar biasa!tukang jaga neko or inu bila tuan nya g business trip ke overc ke hapa ..dah le charge takai gelle!