Ahad, 23 Jun 2013

2013 - daku kembali ke sini

As-salam.
Selamat pagi kepada yang singgah!

Lama sungguh tak kemaskini blog.Tetiba pagi ini terfikir nak jenguk,dah 3 tahun tinggal!
Kenapa nak mula balik?Saja-saja dan mungkin bagus sebagai pengganti diari berjalan-jalan aku.

Apa yang dah dibuat selama 3 tahun?Macam-macam ada.Tapi yang pasti,semasa duduk melepak sambil minum kopi dengan sorang kawan, baru aku aku sedar dah jauh aku ni berjalan!Dalam diam-diam takut nak naik kapal terbang tu...Jadi sepatutnya aku catitkan supaya tak lupa, bukan nak berlagak ya... :D.Banyak lagi negara yang patut masuk dalam wishlist aku ni.Setakat ini yang pernah sampai:

1) Jepun - belajar dan kerja
2) Indonesia - 2006 - 2013 banyak sebab kerja; melancong ada jugak la
3) Thailand - 2009-2011 sbb kerja
4) Singapura - 2010, 2012
5) UAE - 2009
6) Cambodia - 2011
7) New Zealand - 2011,2012
8) Australia - 2012
9) China - Shanghai - 2012
10) Vietnam - 2012
11) South Korea - 2013

Cuma tak satu pun yang aku kemas kini dalam blog...haissshhh...kena mula balik daaa...
so I should start from the very latest... :).

   Aku pernah terbaca yang bermusafir ada faedah tersendiri dan digalakkan dalam Islam selagi kita tidak menyalahi perintahNya.Juga kita dapat menambah pengalaman dengan melihat keindahan bumi ciptaan Allah dan budaya serta cara hidup masyarakat luar.

   
  Selain itu, kita juga dapat mengenal hati budi rakan semusafir.Yelah selama ini kita berjumpa sekejap-sekejap ajer, bila bermusafir, 24/7 bersama, letih suka duka semua boleh nampak.Betul dan saya setuju!

Tiada ulasan: